En hoe is het in...?

NL | EN
    Minder bezoekers op afsluitende Open Dagen
    4 april 2012 - Met een goedbezochte 'Experience Zone', waar voor het eerst de minidocumentaires van de TU/e vertoond werden, zijn dit weekend de laatste Open Dagen voor vwo-scholieren van dit collegejaar afgesloten. In vervolg op de campagne 'Beam your Dream' stonden de afgelopen Open Dagen geheel in het teken van toekomstdromen. Ondanks deze vernieuwingen was de opkomst in vergelijking met maart vorig jaar fors minder. x46_s.jpg

Het totaal aantal bezoekers over het gehele jaar is wel nagenoeg gelijk aan het collegejaar 2010-2011. Toen bracht een recordaantal scholieren en ouders een bezoek aan de Open Dagen. Volgens Susanne Denis, projectleider voorlichting, is er vaker een schommeling in de bezoekersaantallen te zien. "De Open Dagen in het begin van het jaar werden juist weer beter bezocht . We hebben nog geen duidelijke aanwijzing waarom we nu zo'n vierhonderd minder scholieren hebben getrokken. Binnen een paar weken verwachten we de resultaten van de publieksbeleving, die middels een enquête onder de aanwezigen getest is. We hebben al wel veel positieve reacties gehoord over de 'Experience Zone'.

Naast deze interactieve ruimte, waar scholieren zich in de onderwerpen van de minidocumentaires konden verdiepen, waren ook de 'verleidingscasussen' nieuw. Deze werden door studenten van verschillende faculteiten gepresenteerd om scholieren op een aantrekkelijke manier een kijkje in de wetenschappelijke keuken te geven. (NT)

Fewer visitors final Open Days
    Last weekend saw this year’s last Open Days for pre-university secondary schoolers, featuring a well-attended Experience Zone premiering TU/e’s mini documentaries. Following the Beam Your Dream campaign, the past Open Days were all about dreams of te future. Despite the innovative setup the turnout was much lower compared to March last year.