En hoe is het in...?

NL | EN
    Eindhovense Studentenraad tevreden over actie
    22 maart 2012 - De Eindhovense Studentenraad (ESR) is tevreden over de ansichtkaartenactie. De afgelopen dagen werden 3000 kaarten uitgedeeld en daarvan zijn er ongeveer 1250 terechtgekomen in de daarvoor bestemde brievenbussen. Deze kaarten zijn gisteren door de ESR naar de Tweede Kamer gebracht. x8_s.jpg

De ESR is zeer te spreken over het aantal studenten dat zijn handtekening zette. "Studenten hebben altijd hun mening wel klaar, maar als ze in actie moeten komen, dan hoeft het niet meer zo nodig", zegt Jeroen Dasbach van de ESR. "Toch heeft bijna een kwart van onze studenten van zich laten horen tijdens deze actie en daar zijn wij zeer tevreden over."

In Den Haag kwamen afvaardigingen van meerdere studentensteden bij elkaar om hun brieven en kaarten aan te bieden aan de Tweede Kamer. Tweede Kamerlid Sander de Rouwe was onder de indruk van de hoeveelheid kaarten van de TU/e. "Hij erkende ook dat het niet helemaal eerlijk is dat de studiefinanciering voor de master verdwijnt, terwijl een technische master twee jaar duurt."

De ESR benadrukt dat alleen tevreden zijn niet voldoende is. "Natuurlijk hopen we nu ook dat er daadwerkelijk iets gaat veranderen, maar dat is afwachten", zegt Dasbach. "Sander de Rouwe heeft in ieder geval gezegd dat hij ons begrijpt, maar dat zegt verder nog niets." Voorlopig komen er geen acties meer van de ESR. Dasbach: "Wij moeten natuurlijk zelf ook studeren". (HR)

Eindhoven Student Council satisfied with campaign
    The Eindhoven Student Council (ESR) is satisfied with their postcard campaign. Over the past days, 3,000 postcards were handed out. About 1,250 have reached the designated mailboxes. Yesterday, ESR took the postcards to the House of Representatives.