En hoe is het in...?

NL | EN
    Girl Geek Dinner over superheldinnen en duurzaamheid
    24 april 2012 - Vrouwelijke superhelden en duurzaamheid zijn twee van de thema’s die aan bod komen tijdens het Girl Geek Dinner, op maandag 7 mei in de Eindhovense binnenstad. Het is de tweede keer dat vrouwen in de technologie en wetenschap in de regio Eindhoven elkaar via dit informele netwerkplatform treffen. x14_s.jpg

Tijdens de avond zijn er lezingen van twee succesvolle zakenvrouwen. Mariska van Dalen (op de foto links) is sustainability consultant bij Tebodin en vertelt over hoe ze bedrijven inspireert en ondersteunt bij het duurzaam herinrichten van hun productieprocessen.
    Margot Nijkamp-Diesfeldt is managing director van de Red Bluejay Foundation en hield zich eerder onder meer al bezig met het coachen van getalenteerde vrouwen bij diverse organisaties, waaronder het Holst Centre. Zij verhaalt tijdens het diner in Eindhoven over ‘girl geeks’ als getalenteerde soort die zich nog niet altijd bewust is van haar krachten en probeert haar gehoor op nieuwe manieren naar zichzelf en de omgeving te laten kijken.

Eind september 2011 vond het eerste Eindhovense Girl Geek Dinner (GGD) plaats op initiatief van drie vrouwelijke masterstudenten aan de TU/e. Het GGD-concept vindt in andere steden wereldwijd al langer plaats en wil inspirerende en ambitieuze vrouwen uit de overwegend ‘mannelijke’ wetenschap en technologie op een informele manier samenbrengen. “Er zijn zoveel briljante vrouwen in Eindhoven, daarom vonden we dat er ook van deze avonden in onze eigen stad moesten komen”, aldus Maria Gustafsson (Human Technology Interaction) eerder in Cursor.

De eerste editie trok vierendertig belangstellenden. In tegenstelling tot afgelopen najaar vindt het aankomende GGD niet plaats in de Zwarte Doos op het TU/e-terrein, maar in de binnenstad, bij de Trafalgar Pub. Medeorganisator Gustafsson benadrukt dat weliswaar een groot deel van de GGD-gangers aan de universiteit werkt of studeert, maar een aanzienlijk deel ook niet. “Het Girl Geek Dinner is ook niet feitelijk aan de TU/e verbonden”, verklaart ze de verhuizing naar de binnenstad. (MvdV)

Het Girl Geek Dinner begint maandag 7 mei om 18.30 uur in de Trafalgar Pub aan de Dommelstraat. Deelname kost acht euro (inclusief eten en drinken), aanmelden kan via de mail. Het Girl Geek Dinner is zowel voor studenten als medewerkers.

Girl Geek Dinner on superheroines and sustainability
    Female superheroes and sustainability are two of the themes that will be discussed during the Girl Geek Dinner in the Eindhoven city center on Monday, May 7. It's the second time women in the field of science and technology meet through this informal networking event.