En hoe is het in...?

NL | EN
    Drie Koninklijke lintjes
    27 april 2012 - Prof.ir. Jeanne Dekkers, ing. Martin van Gessel en Henry Sars hebben vandaag een Koninklijke onderscheiding ontvangen. Deze drie medewerkers van de TU/e hebben zich voor de samenleving bijzonder verdienstelijk gemaakt. De Koninklijke onderscheidingen zijn vrijdag 27 april verleend ter gelegenheid van de verjaardag van de Koningin. x25_s.jpg

Jeanne Dekkers Ridder in de Orde van Oranje-Nassau
    Prof.ir. J.P.T. Dekkers (1953) is benoemd tot Ridder in Orde van Oranje-Nassau. Jeanne Dekkers studeerde in 1978 aan de TU/e af als bouwkundig ingenieur. Zij is deeltijdhoogleraar Architectural Design and Engineering aan de faculteit Bouwkunde van de TU/e. Begin dit jaar hield zij haar intreerede, getiteld 'Poëtisch Ingenieursschap'. Sinds 1998 is zij directeur/eigenaar van Jeanne Dekkers Architectuur in haar woonplaats Delft.
    Kunst werd zoveel mogelijk een integraal onderdeel van haar gebouwen. Haar jarenlange betrokkenheid, zowel inhoudelijk als uitvoerend, bij het universitair onderwijs is gedreven door haar overtuiging niet alleen technische vaardige architecten en stedenbouwkundigen op te leiden maar ook de verhalende, genererende kracht van het vak te stimuleren en door te geven aan volgende generaties. Jeanne Dekkers heeft zich als bestuurslid van de Bond van Nederlandse Architecten ingezet om meer vrouwen te laten kiezen voor een baan als architect. Dekkers heeft zich jarenlang belangeloos en met grote interesse ingezet voor het initiëren en stimuleren van, en participeren in een groot aantal culturele projecten.

Martin van Gessel Ridder in de Orde van Oranje-Nassau
    Ing. M.A.H. van Gessel (64) uit Spankeren is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Martin van Gessel was sinds 1980 voorzitter van de ledengroep CNV Publieke Zaak bij de TU/e. Ruim 23 jaar is hij voorzitter van de landelijke groep CNV Universiteiten. Hij is namens CNV Publieke Zaak vanaf 1996 onderhandelaar voor de CAO-NU (Nederlandse Universiteiten) met de VSNU en vanaf 2002 ook voor de CAO Nuffic, de Nederlandse organisatie voor internationale samenwerking in het hoger onderwijs. Martin van Gessel was ruim 40 jaar in dienst van de faculteit Electrical Engineering en is onlangs bij de TU/e met vervroegd pensioen gegaan.

Henry Sars Lid in de Orde van Oranje-Nassau
    Henry Sars (61) uit Eindhoven, medewerker bij de Dienst Interne Zaken, is Lid in de Orde van Oranje-Nassau. H.M.J.M. Sars zet zich al 35 jaar in als vrijwilliger voor de Stichting kindervakantiekampen. Hij begon als groepsleider en is nu spelleider. Hij bedenkt ieder jaar weer een leuke invulling van de vakantieweek. Sars gebruikt zijn fantasie voor spannende verhalen. Henry Sars draagt door zijn creativiteit in hoge mate bij aan het welslagen van dit jaarlijkse uitje voor kinderen. (CvK)

Three royal decorations
    Prof.ir. Jeanne Dekkers, ing. Martin van Gessel and Henry Sars have all received a Royal decoration today. The three TU/e faculty members have been of high value to society. The royal decorations were awarded on Friday, April 27 in light of the queen’s birthday.