Cultuurverenigingen naar Bunker

Lichtjesroute

Het sleutelgat
Nooit meer twee keer inloggen
2 oktober 2007 - Officieel is het nog niet geheel gebruiksklaar, maar wie wil, kan nu al gebruikmaken van de nieuwe studentenportal. Het belangrijkste voordeel: studenten hoeven niet meer apart, met aparte gebruiksnamen en passwords, in te loggen voor Studyweb en OWinfo. Vanuit de nieuwe portal zijn alle functies van Studyweb en OWinfo direct te bereiken. x4_s.jpg
Een beeld van de nieuwe studentenportal.

Momenteel loopt er een pilot voor de nieuwe toegangspagina, met tweedejaarsstudenten van de faculteiten Bouwkunde en Technische Natuurkunde. In de praktijk staat de portal echter voor alle studenten open, meldt PF-fractievoorzitter Sander van Wijk. Inloggen kan met de gebruikersnaam en password van Studyweb. Van Wijk is enthousiast over de realisatie van het plan dat zijn fractie een paar jaar terug opperde: “Het is gewoon ontzettend handig, je vindt alles nu op één plek.” Hij wijst op een andere nieuwe functionaliteit: sinds kort is het voor studenten mogelijk om vanuit OWinfo een persoonlijk collegerooster te exporteren naar de Outlook-agenda, wat overtikwerk bespaart. Ook geeft de portal toegang tot de persoonlijke leengegevens van de bibliotheek.
De nieuwe studentenportal linkt door naar Studyweb en OWinfo, die elk nog hun eigen uiterlijk hebben. Komend jaar wordt het uiterlijk van die twee aangepast aan de vormgeving van de portal, zodat het er als één geheel uit gaat zien. Verder zullen de mogelijkheden van de portal uitgebreid worden.
Stuurgroepvoorzitter voor de portal, mr. Rob Debeij, bevestigt dat iedereen al van de portal gebruik kan maken, maar hij wil niet iedereen uitnodigen om dat ook te doen. De stuurgroep wil eerst wachten tot de evaluatie van de pilot beschikbaar is, de onvolkomenheden eruit halen en pas daarna officieel van start gaan. Dat zal op z’n vroegst begin november zijn.