Ig Nobelprijs voor TU/e-prof

Lego-bouwdoos met moleculen

Het sleutelgat
ESC verwent daklozen met diner
11 oktober 2007 - Naar schatting zestig dakloze Eindhovenaren genoten op vrijdagavond 5 oktober van een culinair diner, bereid en geserveerd door leden van het Eindhovens Studenten Corps (ESC). In de stadstuin tussen de Vestedatoren en Dynamo hadden de studenten de tafels gedekt op een manier die in een sterrenrestaurant niet had misstaan. Onder leiding van chefkok Ben Scheffer kookten ze gastronomische hoogstandjes van couscoustaartjes tot tiramisu.
Foto: Bart van Overbeeke

De reacties van de gasten waren over het algemeen zeer positief. “Ze waardeerden het gebaar zeer”, vertelt Diederik Stel van het ESC, initiatiefnemer van het bijzondere etentje. Daarbij werd overigens alleen water geschonken, om de eventuele alcoholproblemen van de doelgroep niet in de hand te werken. Volgens Stel had een aantal gasten toch zijn eigen blikken bier meegenomen, maar dat stonden de corpsleden oogluikend toe.
Omdat het ESC had gerekend op honderdvijftig mensen, bleef er veel eten over. Waar de tegenvallende opkomst aan ligt, daar kan Stel alleen maar naar gissen. “Daklozen leven vaak van uur tot uur en houden volgens mij niet echt goed een agenda bij.”