Ig Nobelprijs voor TU/e-prof

Lego-bouwdoos met moleculen

Het sleutelgat
Vijf over zeven, etenstijd in de W-hal
12 oktober 2007 - De multiculturele studentenvereniging Mosaic hield woensdagavond 10 oktober een iftar in de W-hal. De iftar is de maaltijd die moslims na zonsondergang nuttigen tijdens de vastenmaand ramadan. Ook niet-moslims konden woensdag aanschuiven en genieten van een Iraakse maaltijd. Hoewel de gasten welkom waren vanaf 18.30 uur, mochten ze pas met eten beginnen toen de zon onder was, om 19.05 uur. x2_s.jpg
Foto: Bart van Overbeeke.

Onder de deelnemers waren zowel moslims als niet-moslims. Zij vertegenwoordigden een grote verscheidenheid aan nationaliteiten, waaronder Indonesiërs, Koerden, Pakistani, Marokkanen en Nederlanders. Volgens Rebin Said, bachelorstudent Elektrotechniek en secretaris van Mosaic, was de avond een succes. Niet alleen door het aantal deelnemers, meer dan vijftig, maar ook doordat tijdens de maaltijd gesprekken ontstonden tussen moslims en niet-moslims. “Dat past uitstekend bij de opzet van Mosaic als multiculturele organisatie”, aldus Ali Ougajou, masterstudent aan de faculteit Technologie Management en aspirant-bestuurslid van Mosaic.
De gezamenlijke maaltijd, die Mosaic ieder jaar een keer op poten zet, vond dit jaar voor het eerst in de W-hal plaats. De keuze viel op de hal nadat duidelijk werd dat de vereniging alleen in het Auditorium terecht kon als het bestuur gebruik zou maken van cateraar Albron.