Dutch Design Week 2007

Moleculaire gastronomie

Fietslicht-actie
Rillingen en trots tijdens matineeconcert
1 november 2007 - Chansons als ‘Ne me quitte pas’ van Jacques Brel, gebracht op de viola da gamba “die toch al een beetje dat klaaglijke heeft - de rillingen liepen over mijn rug”, zo blikt Annelies Verschuren van bureau Promoties en Plechtigheden terug op het optreden van Ralph Rousseau Meulenbroeks (zie foto), zondag 28 oktober tijdens de lustrummatinee van de Faculty Club. Een kleine driehonderd liefhebbers bezochten het concert in de Blauwe Zaal, met optredens van diverse muzikale talenten uit eigen huis.
Foto: Rien Meulman

Studenten lieten het zondag overigens afweten, hoewel ze volgens Verschuren zeker tot de doelgroep van het lustrummatinee behoorden. “Wellicht heeft het toch te maken met de soort muziek van de middag”, oppert ze. Medewerkers en emeriti van de TU/e wisten de campus zondagmiddag zeker wél te vinden, evenals veel muziekliefhebbers van buiten de universiteit. “Ralph heeft onlangs een lunchconcert gegeven in het Muziekcentrum Frits Philips, waarbij hij nog even heeft verwezen naar ons lustrummatinee. Mooie reclame, zeker als je bedenkt dat de organisatie van zo’n concert toch wel het een en ander kost en dat Faculty Club-leden gratis entree hadden”, aldus Verschuren.
Niet dat de middag om Rousseau Meulenbroeks (gepromoveerd bij Technische Natuurkunde) draaide, benadrukt ze. Orkest Ensuite van studentenmuziekgezelschap Quadrivium -dat onder meer Rousseau Meulenbroeks begeleidde-, universiteitsorganist Jan Verschuren, het PV-koor en alumnus Gijs Meeusen; alle optredende musici en zangers hadden hun eigen schare fans bij zich. “Het waren allemaal mensen van ons en zo voelde het ook in de zaal. Iedereen was reuze trots op onze eigen talenten en gunde het elkaar zó dat het een gezellige en geslaagde middag zou worden - en dat is gelukt.”