Dutch Design Week 2007

Moleculaire gastronomie

Fietslicht-actie
In memoriam

Bedroefd namen wij kennis van het plotselinge overlijden op 24 oktober j.l. van prof.dr. Jan Carpay, emeritus hoogleraar BMT.
Hij had een uitgesproken visie op de bijdrage van Biomedische Technologie in klinische diagnostiek en behandeling. Meer toegepast onderzoek en het opleiden van een nieuwe generatie ingenieurs waren daarin belangrijke voorwaarden. Zijn affiniteit met engineering en innovatie, zijn grote ervaring als ziekenhuisbestuurder, en, niet in de laatste plaats, zijn niet aflatende daadkracht, maakten hem tot een waardevol en gerespecteerd collega voor zijn medehoogleraren en het faculteitsbestuur.
Voor masterstudenten Medical Engineering creëerde hij een unieke thuisbasis in ‘zijn academisch ziekenhuis Maastricht’ en opende daarmee voor het eerst de weg naar klinisch BMT onderwijs en onderzoek.

Met veel dank en waardering nemen wij, sprakeloos door zijn plotse overlijden, afscheid van deze markante man.
Onze gedachten zijn bij zijn echtgenote, zijn kinderen en familieleden.

Bestuur, hoogleraren, medewerkers en emeriti van de faculteit Biomedische Technologie