“Als kind wilde ik al niet uit bad”

Carnaval barst los in Lampegat

Studentengolf groeit
Leden promotiecommissie kenden voorgeschiedenis
31 januari 2008 - Hautus zelf was bij het ter perse gaan van dit nummer niet beschikbaar voor commentaar. Op de vraag waarom De Swart er dan later zelf geen melding van gemaakt heeft, verklaart hij dit gedaan te hebben om de Tilburgse faculteit Geesteswetenschappen niet onnodig te beschadigen. Daar zou vorig jaar een procedurele fout gemaakt zijn. Het gezamenlijke overleg van de promotiecommissie was namelijk vastgesteld op 16 oktober, terwijl de promotieplechtigheid al op 12 oktober zou plaatsvinden. Cabbolet zou dit uitstel niet hebben willen afwachten en om die reden zijn proefschrift hebben teruggetrokken. Zijn uitnodiging in Univers reflecteert volgens De Swart slechts zijn eigen opvatting: hij vindt dat Cabbolet nog steeds moet kunnen promoveren, ook in Tilburg.

Cabbolet zegt dat bij de leden van de Eindhovense promotiecommissie de Tilburgse voorgeschiedenis wel bekend was. Prof.dr.ir. Jan de Graaf, die vorig jaar met emeritaat is gegaan bij de TU/e-faculteit Wiskunde & Informatica en sinds december deel uitmaakte van de promotiecommissie, bevestigt dat. Over de reden van het terugtrekken van het proefschrift zegt Cabbolet: “De Tilburgse kritiek was van zo’n laag niveau dat ik het beschouwde als een schending van mijn wetenschappelijke integriteit. Ik voelde werkelijk geen enkele behoefte er op in te gaan en besloot daarop het proefschrift terug te trekken. De Swart was het daar mee eens.”/.