“Als kind wilde ik al niet uit bad”

Carnaval barst los in Lampegat

Studentengolf groeit
Decaan Niemantsverdriet legt taak neer
31 januari 2008 - Prof.dr. Hans Niemantsverdriet legt zijn taak als decaan van de faculteit Scheikundige Technologie (ST) neer, zodra er een vervanger voor hem is gevonden. Dit naar aanleiding van de nieuwe strategische koers die de faculteit momenteel aan het opstellen is.
Hans Niemantsverdriet. Foto: Aatjan Renders

“De discussie beweegt zich in een richting die voor mij aanleiding is geweest mezelf de vraag te stellen of ik de meest geschikte persoon ben om de verdere beraadslagingen in goede banen te leiden en om als decaan uitvoering te geven aan de te verwachten uitkomsten”, schreef de decaan gisteren 28 januari in een brief aan de medewerkers van de faculteit.

De decaan wil zijn besluit niet verder toelichten. Het College van Bestuur (CvB) betreurt de beslissing van Niemantsverdriet, maar respecteert de beslissing, laat CvB-woordvoerder Peter van Dam weten.

Niemantsverdriet wil zich na bijna zeven jaar decanaat weer meer gaan richten op onderzoek en onderwijs. Hij werd in 2001 decaan van ST en volgde toen prof.dr. Rutger van Santen op, die rector werd.