“Als kind wilde ik al niet uit bad”

Carnaval barst los in Lampegat

Studentengolf groeit

Nieuw onderkomen GTD officieel geopend

31 januari 2008 - De nieuwe huisvesting van de Gemeenschappelijke Technische Dienst (GTD) is gistermiddag officieel geopend. TNO-directeur Industrie en Techniek Jan Mengelers hield het lintje vast, universiteitsvoorzitter ing. Amandus Lundqvist knipte het door en twee acrobaten zorgden voor aankleding van de ceremonie. De 45 medewerkers van de GTD zitten voortaan in het gebouw van TNO, tegenover W-hoog.

x2_s.jpg
Twee acrobates voeren een show op tijdens de opening van het nieuwe onderkomen. Foto: Bart van Overbeeke

De afgelopen weken werden zo’n 150 machines verplaatst vanuit de W-hal naar het nieuwe onderkomen bij TNO, dat zo’n 2800 vierkante meter groot is. De GTD gaat hierin samenwerken met de technische dienst van TNO, die vijf man sterk is en zo’n twintig machines inbrengt.

De verhuizing is voorspoedig gelopen, laat GTD-hoofd ir. Wim Peters weten. “Er waren tien dagen voor ingepland en na acht dagen zaten we er al.” Op donderdag 14 februari houdt de nieuwe werkplaats van 14.00 tot 17.00 uur open huis voor alle belangstellenden.

Met de verhuizing van de GTD is de laatste grote gebruiker van de W-hal vertrokken. De TU/e heeft het voornemen om op de plaats van de 49 jaar oude hal nieuwbouw neer te zetten. De universiteit wil er een grote hal met centrale studentenvoorzieningen bouwen, en een nieuw gebouw voor de faculteit Wiskunde en Informatica.