“Als kind wilde ik al niet uit bad”

Carnaval barst los in Lampegat

Studentengolf groeit
Veel zwemmers bij kanshebbers voor sportprijzen 2007
1 februari 2008 - De Eindhovense Studenten Sport Federatie (ESSF) maakt op woensdag 20 februari de winnaars bekend van de titel ‘beste sportman’, ‘beste sportvrouw’ en ‘beste sportploeg’ van 2007. Er zijn in elke categorie drie kanshebbers; vier van de in totaal negen kandidaten zitten in de zwemsport. Iedereen die een sportkaart heeft, kan nog stemmen op de kandidaten, tot 12 februari. x3_s.jpg
Een beeld van de uitreiking van vorig jaar. Foto: Bart van Overbeeke

Voor de titel beste sportman zijn genomineerd roeier Floris Lievens, turner Carlo van Minde en zwemmer Joeri Verlinden. Bij de dames komen zwemsters Wendy van der Zanden en Linsy Heister en volleybalster Antoinette Posthuma in aanmerking voor de prijs. De eerstejaars Zware Acht van roeivereniging Thêta, het damesteam van handbalclub Oktopus en het heren-estafetteteam van zwemclub Nayade maken kans op de titel ‘beste sportploeg’. Stemmen uitbrengen kan op de ESSF-site.

Op het Studenten Sport Gala op 20 februari, in de Blauwe Zaal, staan twee sprekers die in zullen gaan op technologische ontwikkelingen bij real-time monitoren van het menselijk lichaam bij sportbeoefening om de prestaties op te schroeven. Het betreft professor Daniel Berckmans van de universiteit in Leuven en Bart van Grinsven van TNO. De gala-avond begint om 19.00 uur.