“Als kind wilde ik al niet uit bad”

Carnaval barst los in Lampegat

Studentengolf groeit
Piet Lemstra weer decaan van Scheikundige Technologie
8 februari 2008 - Prof.dr. Piet Lemstra is vanaf 1 februari de nieuwe decaan van de faculteit Scheikundige Technologie (ST). Hij volgt prof.dr. Hans Niemantsverdriet op, die afgelopen week bekend maakte het decanaat neer te leggen naar aanleiding van de koers die momenteel wordt uitgestippeld voor de faculteit. De 61-jarige Lemstra was van 1990 tot 1995 ook al decaan van ST.

x8_s.jpg
Piet Lemstra. Foto: Bart van Overbeeke.

Lemstra was al vice-decaan. Hoe lang hij precies aan zal blijven, kan Lemstra nog niet zeggen. Hij sluit niet uit dat hij voor zijn 65-ste wil stoppen met werken. Lemstra benadrukt wel dat hij niet is aangesteld als interim of voor de korte termijn.

De reden waarom Niemantsverdriet uit het bestuur stapt blijft nog onduidelijk. De strategische plannen van ST zijn nog niet openbaar. Op 28 februari worden ze gepresenteerd aan de wetenschappelijke staf van de faculteit, daarna kan er openheid van zaken gegeven worden, laat de nieuwe decaan weten.

Overigens meldde Cursor vorige week abusievelijk dat decaan Hans Niemantsverdriet de opvolger was van prof.dr. Rutger van Santen. Dat klopt niet: Niemantsverdriet volgde prof.dr. Ruud Metselaar op, die zes jaar decaan was. Van Santen was aangewezen als zijn opvolger, maar werd toen rector van de TU/e.