Chattarbir Singh: ‘Drempels in je hoofd’

Commercieel aan de slag met productie van hartkleppen

Gala Japie in zwart en wit
Scriptieprijs ‘Innovaties in de Zorg’ naar TU/e’er
13 maart 2008 - Ir. René Heunen, die vorig jaar afstudeerde bij Technische Bedrijfskunde, heeft met zijn afstudeerverslag de scriptieprijs Innovaties in de Zorg 2008 gewonnen. De prijs, die afgelopen donderdag in Utrecht werd uitgereikt, is een geldbedrag van 2500 euro.

Het afstudeerwerk van Heunen gaat over de invoering van het elektronische medicatiedossier (EMD) in ziekenhuizen. Juryvoorzitter Han van Dijk: “René Heunen wint de scriptieprijs vanwege de relevantie van het onderwerp, de gekozen uitwerking en het eindproduct van de scriptie: een praktische adviestool met duidelijke gezichtspunten en operationalisaties. Dit kan ziekenhuizen zeker helpen bij de invoering van het EMD.”

Voorafgaand aan de bekendmaking van de winnaar hielden beide finalisten een presentatie over hun scriptieonderwerp. De tweede prijs ging naar drs. Tifanny Istamto, met haar scriptie over de effecten van het overstappen naar een ander systeem voor orgaandonatie op de wachttijd voor niertransplantaties. Zij studeerde aan de Universiteit Maastricht./.