Met gewapend oog kijken naar Rembrandt

Lopers gezocht voor Batavierenrace

Finse muziek in het Auditorium
Hoogvliegers bij vliegwedstrijd
10 april 2008 - “Bij de ene persoon ging het prima, maar bij sommigen was het klungelen.” Dit vertelt mediavoorlichter Luc Wong over de Red Bull Air Race University Series.
Foto:Bart van Overbeeke

Deze studentenvariant van de Air Race was dinsdag 8 april bij Fontys Hogeschool in Eindhoven. Deelnemers moesten een radiografisch bestuurbaar vliegtuigje zo snel mogelijk door tien opblaasbare pionnen zien te manoeuvreren. Ze werden daarbij geholpen door ‘stewardessen’ en ‘piloten’. De wedstrijd wordt ook nog in andere studentensteden gehouden. De aftrap was in Eindhoven. Volgens de organisatie hebben een kleine honderd deelnemers een poging gewaagd een goede tijd neer te zetten. Mehmet, student Communicatie bij Fontys, was de snelste met 13,33 seconden.