Met gewapend oog kijken naar Rembrandt

Lopers gezocht voor Batavierenrace

Finse muziek in het Auditorium
Schuddende billen in Gaslab
10 april 2008 - Sexy, schaars geklede vrouwen die met soepele heupbewegingen op de geluiden van de samba bewegen. Alle clichés over Brazilië zijn dinsdagavond weer bevestigd op de landenavond die Studium Generale in samenwerking met studievereniging T.S.V. Jan Pieter Minckelers hield in het Gaslab. De studievereniging van Scheikundige Technologie maakt in de zomer een studiereis naar het Zuid-Amerikaanse land.
Foto:Irene Wouters

Als eerste trad Trio Banho de Sol op. De drie Brazilianen die in Amsterdam wonen, vermaakten de circa tachtig aanwezigen met alles van bossanova tot samba uit hun thuisland. Later op de avond draaiden twee dj’s vooral ‘baile funk’ - een populaire muziekstroming in Brazilië. Aan het muziekgedeelte gingen lezingen vooraf. Een studente die in het sambaland stage liep en een Braziliaanse medewerkster gaven de verschillen aan tussen de gewoontes in de twee landen. Dr. Marianne Wiesebron van de Universiteit Leiden gaf een lezing over Nederlandse invloeden op de Braziliaanse cultuur.