Met gewapend oog kijken naar Rembrandt

Lopers gezocht voor Batavierenrace

Finse muziek in het Auditorium
Joeri Verlinden nipt uitgeschakeld op 50 meter vlinderslag
11 april 2008 - Joeri Verlinden is er vanochtend niet in geslaagd om de halve finale van de vijftig meter vlinderslag te halen. Op het WK zwemmen korte baan in Manchester kwam de 20-jarige student een tiende van een seconde te kort.

Joeri Verlinden

De TU/e-student Biomedische Technologie eindigde met 23,83 seconde op een gedeelde zeventiende plaats. Alleen de eerste zestien zwemmers gaan naar de halve finale in het 25 meter bad. Eerste in de kwalificatie werd de Venezolaan Albert Subiran in 23,01 seconden.

Verlinden zwom ook mee op de 100 meter vlinderslag. Daarin kwam hij tot de halve finale, afgelopen woensdagavond. Hij eindigde als laatste van de zestien zwemmers, in een tijd van 52,05. Snelste was de Australiër Adam Pine die finishte in 50,09 seconden.