Met gewapend oog kijken naar Rembrandt

Lopers gezocht voor Batavierenrace

Finse muziek in het Auditorium
‘Arbeidsconflicten TU/e verharden zich’
10 april 2008 - De arbeidsconflicten op de TU/e verharden zich. Dat zegt mr. Pim Leclerq, voorzitter van de Adviescommissie Beroep en Bezwaar (AB&B) van deze universiteit. In een vraaggesprek met Cursor vertelt hij deze week dat ook de behandelingen in de commissie steeds ‘zakelijker en functioneler’ worden.

”Er wordt niet meer gekeken wat iemands verdiensten in het verleden waren, maar vooral ‘Wat kan hij nu nog voor de universiteit betekenen’. Mensen voelen zich te kort gedaan en niet meer gewaardeerd. Dat geeft hardere tegenstellingen”, concludeert Leclerq.

De commissie die in 1994 werd ingesteld, behandelt jaarlijks circa twintig gevallen waarin besluiten van de TU/e door medewerkers of studenten worden aangevochten./.

Zie ook ‘Bezwaar maken mag dan gratis zijn, het kost je veel kruim’