Battle of Concepts bestaat uit een reeks prijsvragen. In elke prijsvraag roept een overheidsorganisatie of bedrijf op om innovatieve ideeën en creatieve oplossingen te leveren voor allerlei soorten problemen. Elke ‘battle’ heeft zijn eigen prijzengeld en winnaars. De wedstrijd is bedoeld voor studenten en pas-afgestudeerden tot dertig jaar.
Tommy van der Vorst won de prijsvraag van TNO - hoofdprijs 1500 euro - getiteld ‘Innoveer het vinden en beleven van entertainment in de digitale wereld’. Doel: een concept bedenken dat vindbaar-heid, beschikbaarheid en beleving van de enorme hoeveelheid entertainment op internet verbetert.
Door de winst van Van der Vorst komt Intermate op de bovenste plaats in het klassement van de studieverenigingen. De rangschikking vindt plaats analoog aan een medailleklassement. Intermate dankt de eerste plaats aan de winst van Van der Vorst en twee eerdere tweede plaatsen. De studievereniging was al goed voor 72 ingestuurde concepten, en is daarmee veruit de actiefste studievereniging in de prijsvragenserie. De nummer twee qua activiteit, het Twentse Astatine, stuurde 34 concepten in./.
www.battleofconcepts.nl |