Sport- en speldag Personeels-vereniging

Master Automotive

English mass

Eindhovense studenten winnen GNSK

2 juni 2008 - Eindhoven mag zich Groot Nederlands Studenten Kampioen 2008 noemen. Honderdtachtig Eindhovense studenten sleepten afgelopen weekeinde de titel in de wacht in Delft. Met een aantal podiumplaatsen bij diverse sportonderdelen haalden ze de hoogste totaalscore. Nijmegen werd tweede, Groningen eindigde als derde.

Tijdens de vijftigste editie van het GNSK stond voor de Eindhovenaren badminton, basketbal, handbal, judo, rugby, schermen, tennis, squash, tafeltennis, unihockey, voetbal, volleybal en wielrennen op het programma. In sommige gevallen verdeeld over een vrouwen- en mannencompetitie.

De Eindhovense studenten haalden zes finaleplaatsen. De rugbyers werden eerste. Bij schermen, tafeltennis, vrouwenvoetbal, volleybal vrouwen en volleybal mannen werden tweede plaatsen gehaald. De mannen scoorden met voetbal een derde plaats. Ook kwamen verschillende Eindhovense teams op de vierde, vijfde en zesde plek. Al deze resultaten bij elkaar, maakten de overwinning tot een feit.

De afgelopen jaren eindigde Eindhoven steevast in de top-drie. In 2004 werd voor de laatste keer gewonnen, daarna volgden twee tweede plaatsen en het vorige jaar een derde plaats.

Iedere Eindhovense sporter kreeg dit jaar een rode sweater mee, met op de voorkant het woord Eindhoven in medailles gedrukt en een afbeelding van de kampioensbeker onder de capuchon. Het was de eerste keer dat het Eindhovense team in een min of meer uniform ‘Eindhovens’ tenue naar de GNSK ging.

Wie zin heeft om volgend jaar mee te werken aan de organisatie rond de Eindhovense delegatie, kan zich melden bij de ESSF. De Eindhovense studentensportkoepel is ook nog naarstig op zoek naar bestuurders voor komend collegejaar.