Eerste SG-lezing over het maken van leven

Een magische kogel met vingers

Kenniswerkers moeten beleefdheid laten varen
Elektro levert vierduizendste ingenieur af
4 september 2008 - Wenji Zhou (23) had dinsdag 26 augustus de eer om diploma nummer vierduizend bij Elektrotechniek te mogen ontvangen. De Chinees kreeg het felbegeerde papiertje die dag met 38 anderen in de Blauwe Zaal in het Auditorium. “I’m delighted”, zei de blij verraste afstudeerder.
Wenji Zhou ontving het vierduizendste Elektro-diploma uit handen van zijn begeleider prof.dr.ir. Jean-Paul Linnartz. Foto: Bart van Overbeeke

Zhou kreeg een certificaat en pennenset met daarop de vermelding dat hij de vierduizendste afgestudeerde is. De andere afstudeerders ontvingen voor de gelegenheid een ‘blanco’ pennenset. Het laatste duizendtal bij Elektrotechniek dateert van oktober 1994. Het eerste diploma werd in juli 1962 uitgereikt. “Het vierduizendste diploma was weer een mijlpaal voor onze faculteit. We hebben hier toch veertien jaar over gedaan”, aldus ir. Rein van Asten, beleidsmedewerker onderwijs bij Elektro. Hij meent dat het geen toeval is dat een Chinees nummer vierduizend is. “We hebben sinds een paar jaar het beleid om Chinezen aan te trekken en dat werpt zijn vruchten af. Ze zijn kwalitatief goed. Van de 25 nieuwe buitenlandse studenten, komt ook dit jaar een groot deel uit China.”/.