Eerste SG-lezing over het maken van leven

Een magische kogel met vingers

Kenniswerkers moeten beleefdheid laten varen

Thêta-roeier Arjan Kuipers op studenten-WK Belgrado

5 september 2008 - Arjan Kuipers van studentenroeivereniging Thêta gaat dit weekeinde de eer van de Technische Universiteit Eindhoven verdedigen in Belgrado. Hij doet dat met het team 4- tijdens het WK voor studenten.

x2_s.jpg
Arjan Kuipers, tweede van rechts. Foto: Paul Bloemen

Kuipers, bij zijn maatjes van Thêta beter bekend als Arie of de krullenbol van MGZ, is na een seizoen vol wedstrijden en selecties uitgenodigd om mee te roeien met het team 4- van Laga. Deze roeiploeg wist afgelopen seizoen beslag te leggen op de prestigieuze Challenge Cup. Voor wie weinig kaas heeft gegeten van roeien; 4- staat voor vier roeiers zonder stuurman.

Overigens is Kuipers niet de enige die de eer van Eindhoven en Thêta verdedigt. Hij wordt op zijn trip naar Servie begeleidt door een select clubje supporters. Welgeteld een vrouw en drie mannen van Thêta zullen hem vanaf de waterkant gaan aanmoedigen.

De roeiwedstrijden worden gehouden onder de titel FISU WK Belgrado, waarbij Fisu staat voor Fédération Internationale du Sport Universitaire.