Detecteren van epilepsieaanvallen

Thuis wonen... of op kamers?

Thêta timmert aan de weg
Bedrijfsplan TU/e-team wint eerste prijs

De studenten Philip Ross en Philip Mendels van Industrial Design zijn vorige week in de prijzen gevallen tijdens een workshop op de TU Delft. Hun plan ‘Interactive Lighting Design’ werd door een vakjury gekozen tot beste bedrijfsidee. De studenten, in de wandelgangen Philip2 genoemd, presenteerden hun voorstel hoe ze een LED-lamp op de markt willen brengen. De lamp is door Ross ontwikkeld tijdens zijn promotieonderzoek.

Ir. Bart de Jong, coördinator Starters van het TU/e Innovation Lab: “Ross was door het Lab uitgenodigd om deel te nemen, omdat hij volgens ons beschikt over ondernemerszin. De eerste dag met lezingen was voor hem overweldigend. De tweede dag is hij vanuit niets gestart met het vormen van een bedrijfsplan. Enkele bedrijfsexperts en de teamcoach hebben daarbij geholpen. Op basis van brainstormen over markt en klanten, product en productie, businessmodel en financiën is gewerkt aan een presentatie die uiteindelijk klonk als een klok.”

Vier TU/e teams deden mee aan de workshop ‘Oriëntatie op ondernemerschap’ die is voor bedoeld voor de drie TU’s en de Universiteit Wageningen. De TU/e won tot nu toe zes van de acht keer, maar het is volgens De Jong de eerste keer dat Industrial Design scoort.