Detecteren van epilepsieaanvallen

Thuis wonen... of op kamers?

Thêta timmert aan de weg
‘Vliegende start’ voor Haags Brainport-kantoor
11 september 2008 - TU/e-studenten van University Racing Eindhoven en Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden hielpen maandag 8 september de Eindhovense burgemeester Rob van Gijzel bij de formele opening van het Brainport-kantoor in Den Haag.
Foto: Phil Nijhuis
Het kantoor is al sinds januari van dit jaar in bedrijf in het gebouw van VNO-NCW. Van Gijzel wil met het opzetten van dit kantoor ervoor zorgen dat het contact van de Eindhovense bestuurders met Den Haag verandert van ‘lobby’ in ‘relatie’. “De medewerkers daar zijn een Haagse ‘stepping stone’ voor het bedrijfsleven hier. Ze moeten voor ons de Haagse wereld in kaart brengen”, zo verklaarde de PvdA’er in het Eindhovens Dagblad.

In Matrix, het alumniblad van de TU/e, verschijnt eind deze maand een interview met Van Gijzel. Hierin zegt hij onder meer dat Eindhoven zelf aantrekkelijker gemaakt moet worden voor nationale en internationale kenniswerkers. “De stedelijke allure moet beter, de voorzieningen mogen op een hoger niveau.” Als concurrenten in de slag om de kenniswerker noemt hij onder meer München en Helsinski.