K3 komt naar TU/e-campus

Caleidoscoop tegen
slavernij
Feest bij twintigjarige TUimelaar
25 september 2008 - Tijgers, luipaarden, vlinders, prinsessen en lieveheersbeestjes bevolkten zaterdag 20 september de TUimelaar. Het TU/e-kinderdagverblijf bestaat namelijk twintig jaar en dat werd zaterdag gevierd met de kinderen en hun ouders. Zo’n honderdtwintig kinderen met ouders konden zich laten schminken, speelgoed en kleren ruilen op een ruilbeurs, kunstwerken maken, springen op het springkussen en meedoen aan workshops muziek, koken en Reggio.
Foto: Bart van Overbeeke

De TUimelaar werkt volgens de Reggio-filosofie, waarbij het kind als individu en het ontwikkelen van de eigen identiteit centraal staat. Ouders kregen zo een kijkje in de keuken van het jarige kinderdagverblijf.

De kinderen renden ondertussen van binnen naar buiten, van een zakje chips, naar de taart, naar de schmink, naar een glaasje ranja dat ze zelf konden tappen uit een brandweerslang, naar de poffertjes, naar de ballonnenwedstrijd. Het feest werd afgesloten met een optreden van de clowns Kloetje en Kluitje, wat voor sommige kinderen net iets te spannend was.