K3 komt naar TU/e-campus

naar plastic vissenvoer

Caleidoscoop tegen
slavernij
Eerste bachelors met honors afgestudeerd bij BMT
25 september 2008 - Twee bachelorstudenten van de opleiding Biomedische Technologie hebben woensdag 24 september als eerste hun honorsbul uitgereikt gekregen.

De honorsbul is een certificaat dat wordt toegevoegd aan het standaard bachelordiploma, en gaat gepaard met een ‘letter of recommendation’ van de rector magnificus. De studenten hebben hiervoor tijdens het tweede en derde jaar van hun studie een extra programma gevolgd van dertig studiepunten, waarin ze speciale interactieve ‘classes’ volgden en werden getraind in het doen van onderzoek. Ook wordt in het honorsprogram aandacht besteed aan academische vaardigheden als presenteren en debatteren. Per jaar kunnen maximaal veertig studenten instromen, die worden geselecteerd op motivatie. Van de eerste lichting van 24 studenten, verspreid over 9 opleidingen, zijn er nog 17 over. Voor het komende collegejaar zijn er 37 aanmeldingen, zegt kartrekker prof.dr. Alex van Herk. “Die studenten zullen een iets lichter programma volgen, want het is gebleken dat het programma beduidend meer tijd vergde dan de beoogde tien uur per week.” De honorsstudenten van de overige opleidingen krijgen hun speciale bul zodra ook zij het standaardprogramma hebben afgerond./.