“Gooi ramen en deuren van kerk open”

Schoon schuim voor de toekomst

Diner zonder dak en drank
ID’er in running voor prijs draadloze media
2 oktober 2008 - Remco Magielse is een van de drie genomineerden voor de Nokia Ubimedia MindTrek Award. De vijfdejaars Industrial Design ontwierp het spel TreasureHunter, een combinatie van levend stratego, tikkertje en verstoppertje. Het spel maakt gebruik van een apparaatje dat draadloos informatie levert over het spelverloop.
De apparatuur van TreasureHunter van Magielse is getest door basisschoolleerlingen.
“Het apparaatje staat in verbinding met een hartslagmeter, en de spelers kunnen de hartslag van de tegenstander horen als die in de buurt komt”, zegt Magielse. “Bij het ontwerpen van het spel stond het spelen van de kinderen voorop, de technologie vervult een ondersteunende rol. Zo maken de kinderen spelenderwijs kennis met draadloze technologieën en hartslagmeting.”

Magielse is door Nokia uitgenodigd om naar Finland te komen voor de prijsuitreiking, tijdens een internationale conferentie die plaatsvindt van 7 tot en met 9 oktober. De prijs bestaat uit een totaalbedrag van zevenduizend euro, waarvan de verdeling wordt vastgesteld na beoordeling van de demonstraties en presentaties door de genomineerden./.