“Gooi ramen en deuren van kerk open”

Schoon schuim voor de toekomst

Diner zonder dak en drank
Architectuurprijs voor TU/e-alumna
2 oktober 2008 - Ir. Margriet Eugelink heeft de WzNB/Mooi Brabant Welstandsprijs gewonnen met de verbouwing van villa De Mast in Eersel. Zij heeft van een sombere en slecht onderhouden villa een grotere moderne woning gemaakt met veel licht.

Een deel van de uitbreiding zit ondergronds en er is een vide gebouwd die dwars door het huis heen loopt. Eugelink studeerde in 1987 af aan de TU/e-faculteit Bouwkunde en is sinds 2000 mede-eigenaar van Van Aken Architecten in Eindhoven. Ze werd vooral bekend door haar hoogbouw. Eugelink ontwierp onder andere de Kennedytoren bij het Eindhovens station en de Westpoint-toren in Tilburg. De particuliere woning waarmee ze de prijs won, noemt ze zelf een leuk uitstapje.