“Ontdek het mooie in de ander”

IJskoude polymeren in 3D

ESC-kunstwerk in binnenstad
Sporthogeschool komt naar Eindhoven

6 november 2008 - Eindhoven krijgt er zo’n tweeduizend studenten bij, als het aan Fontys ligt. De hogeschool ziet Eindhoven als de meest aantrekkelijke locatie voor haar Sporthogeschool. Bij de Genneper Parken moet een complex verrijzen, dichtbij het nationale zweminstituut en het bestaande Indoor Sportcentrum in Eindhoven. Het Fontysbestuur is tot deze keuze gekomen omdat de huidige vestigingen van Fontys Sporthogeschool in Tilburg en Sittard dringend aan verbetering toe zijn en de geboden alternatieven in deze gemeenten op langere termijn van minder kwaliteit zijn. Doel is om de nieuwe Sporthogeschool medio 2012 in gebruik te nemen. De provincie Limburg heeft aangekondigd stappen te gaan ondernemen om het vertrek van de hogeschool uit Sittard tegen te gaan.