“Ontdek het mooie in de ander”

IJskoude polymeren in 3D

ESC-kunstwerk in binnenstad
TU/e-alumni steken handen uit de mouwen
6 november 2008 - Vijftien TU/e-alumni hebben afgelopen zaterdag belangeloos de hele dag in de tuin gewerkt van de Rode Kruis bungalow in Someren, een onderkomen voor mensen die niet zelfstandig met vakantie kunnen. Het was de eerste keer dat het Alumnibureau van de TU/e op deze manier alumni bij elkaar bracht. Een kleine maar gemotiveerde groep alumni heeft heel hard gewerkt, ondanks de regen, zo laat Marie-Louise de Hoog van het Alumnibureau weten.
Alumni Lisanne Kusters (links) en Loes van Zijp werkten zaterdag mee bij de Rode Kruis bungalow. Foto: Bart van Overbeeke

Het bureau sloot met de actie aan bij de landelijke vrijwilligersdagen van 31 oktober en 1 november, die dit jaar samen de naam ‘Make a Difference Day’ dragen. Doel van het Alumnibureau was om te laten zien waar alumni met elkaar toe in staat zijn, en natuurlijk ook alumni met elkaar in contact brengen.

Vierduizend alumni kregen een uitnodiging; vijftien deden er uiteindelijk mee, aangevuld met een handvol mensen van het Alumnibureau en het Eindhovens Studenten Corps. De initiële teleurstelling daarover is bij De Hoog al naar de achtergrond verdwenen. “Wat we normaal ook organiseren, 25 procent van de aanmelders komt niet opdagen. Nu waren ze er allemaal, dat heb ik nog nooit meegemaakt. En ze hebben de hele dag gewerkt, ondanks regen en wind. Ze waren zó gemotiveerd.” Volgend jaar weer? De Hoog: “Volgend jaar doen we het zeker weer. Maar dan mogen er wel wat meer mensen komen.”/.