Ontzouten muurschilderingen

“Alles wat goed is, groeit”

Waar kleuren veranderen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Opening academisch jaar dit jaar in het Engels

18 maart 2009 - De opening van het academisch jaar 2009-2010 op 7 september aanstaande is ditmaal volledig in het Engels. Het College van Bestuur neemt hiermee de suggestie over die geopperd werd vanuit de Federatie Studieverenigingen Eindhoven (FSE).

x4_s.jpg
Rector Hans van Duijn bij de opening van dit academisch jaar. Archieffoto: Bart van Overbeeke

Internationalisering is dit jaar het thema van de opening van het academisch jaar. Om met dit thema in overstemming te blijven, stelde de FSE voor om het dan ook volledig in het Engels te doen. Het CvB was volgens universiteitssecretaris ir. Harry Roumen wel gecharmeerd van dit idee en heeft het inmiddels omarmd.

Jesper van Berkel, student Scheikunde en secretaris van de FSE, is verheugd met de beslissing. “Het maakt het mogelijk dat buitenlandse studenten en medewerkers nu ook werkelijk betrokken kunnen worden bij dit evenement. We zouden moeten peilen hoe het animo onder deze groep is voor het bijwonen van en participeren in dit soort evenementen, wanneer de voertaal Engels is”, aldus Van Berkel. “Maar dit is vast een mooi begin.”

Volgens secretaris Roumen heeft de eerste gastspreker Alexander Rinnooy Kan, momenteel lid van het Innovatieplatform, al aangegeven met Engels geen enkel probleem te hebben. Ook Van Berkel, die waarschijnlijk namens de FSE zal spreken, ziet geen enkel bezwaar. “Spreken voor zo’n grote zaal is wel heel bijzonder. Dat het dan in het Engels moet, is nog maar een kleine stap.”