“Ik wil genieten van mijn studietijd”

Zoeken naar leven in een glazen bol

Oranje de gekste
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Met ‘pvc-mode’ op de catwalk
23 april 2009 - Getooid met door touw aan elkaar geknoopte pvc-buizen liepen eerstejaars studenten Bouwkunde donderdag 16 april als mannequins in het Eindhovense gebouw De Fabriek. Tijdens het jaarlijks terugkerende sPektakel werken eerstejaars met alternatieve materialen. Zo’n 250 studenten gaven van 14 tot en met 16 april invulling aan het thema Private Space.
Foto’s: Rien Meulman

Voor de activiteit was een hoop materiaal nodig. Lieke Göritzlehner, student-assistent bij het P-atelier: “De studenten werkten in groepjes van drie tot vier personen. Ieder groepje kreeg vijftien meter aan pvc-buizen en honderdvijftig meter touw.”

De eerste dag waren er zo’n vijftig rietjes per persoon om te oefenen. De eerste dag bestond vooral uit lezingen, ontwerpen en het testen van materialen. Op 15 april werkten de studenten aan een plan van aanpak. Op de laatste dag werden de creaties gemaakt en geshowd in een heuse modeshow. “Ze hebben heel originele dingen gemaakt”, vertelt Göritzlehner. “Het winnende team had een soort tas gemaakt die om je heen zit als je ’em omklapt.”

Vanwege het risico op slecht weer werd er niet buiten op de TU/e gewerkt, maar was de activiteit verplaatst naar De Fabriek in de Baarsstraat.