“Ik wil genieten van mijn studietijd”

Zoeken naar leven in een glazen bol

Oranje de gekste
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
53ste Dies TU/e in het teken van polymeren
23 april 2009 - De TU/e viert vrijdag 24 april haar 53ste dies natalis in de Paterskerk. Het overkoepelend thema is ‘polymeren’, een van de speerpunten van het Eindhovense onderzoek. Tijdens de academische zitting reikt universiteitshoogleraar prof.dr. Bert Meijer een eredoctoraat uit aan de Amerikaanse hoogleraar prof.dr. Samuel Stupp.

Voorafgaand aan de diesviering spreekt Stupp op het ‘Honorary Doctorate Symposium’, dat wordt gehouden ter ere van zijn bezoek aan de TU/e. Stupp, directeur van het Institute for BioNanotechnology in Medicine in Chicago, geeft om 11.00 uur een lezing getiteld ‘Materials with supramolecular complexity: potential impact on humans’.

De voordracht van Stupp wordt voorafgegaan door een drietal lezingen door veelbelovende jonge TU/e’ers die zich net als Stupp bezighouden met onderzoek naar biomaterialen: dr. Anita Driessen-Mol (BMT), dr. Kees Storm (TN, ICMS) en dr. Patricia Dankers (BMT, ICMS). Het symposium is bedoeld om studenten en medewerkers kennis te laten maken met het onderzoek van de nieuwe eredoctor en een beeld te geven van het werk dat aan de TU/e wordt verricht op het gebied van biomaterialen.

Diesviering
De diesviering in de Paterskerk begint om 15.15 uur. De bijeenkomst wordt geopend door CvB-voorzitter Amandus Lundqvist. Voorafgaand aan de uitreiking van het eredoctoraat aan Stupp, geven TU/e-hoogleraren prof.dr. Han Meijer en prof.dr. René Janssen middels een lezing het publiek een kijkje in hun onderzoekskeuken. Meijer spreekt over polymers@ tue en Janssen over plastic zonnecellen. Tevens spreekt DSM-bestuursvoorzitter Feike Sijbesma over de bijdrage van DSM’s producten aan wereldwijde vraagstukken als klimaatverandering, bevolkingsgroei en globalisering.

Om 17.00 uur wordt de dag wordt afgesloten met een receptie in hotel Sofitel Cocagne./.

‘Honorary Doctorate Symposium’, vrijdag 24 april vanaf 9.00 uur in AUD 5, vrije toegang.

Meer informatie over de dies natalis 2009 is te vinden op http://tinyurl.com/TUE-dies2009, aanmelden is verplicht. De diesviering is live te volgen via City tv.