Dansen in dienst van de wetenschap

Op pad met de beveiliging

Koud Club040 op Stadhuisplein
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Zo’n vijfhonderd borrelaars bij GEWIS
11 juni 2009 - De Recordborrel van studievereniging GEWIS (Wiskunde & Informatica) heeft vrijdag 5 juni zo’n vijfhonderd bezoekers getrokken. De deelnemers bestonden voor tachtig tot negentig procent uit TU/e-studenten, schat de vereniging.

De organisatie noemt de borrel geslaagd, al had GEWIS meer mensen verwacht. “We hebben duizenden flyers uitgedeeld en posters geplakt in de stad; vooral op het Stratumseind, bij Fontys Hogescholen en op het station. Dan verwacht je een hogere opkomst, al hadden we vooraf geen streefaantallen voor ogen. Onze missie is wel gelukt: een grote buitenborrel organiseren voor Eindhovense studenten”, zegt Sander Leemans, pr-functionaris van GEWIS.

De bezoekers kwamen vrijdag tussen vier uur ’s middags en tien uur ’s avonds borrelen op het grasveld tussen het Auditorium en Vertigo. De vrijdagmiddag was bewust gekozen om daarmee veel bezoekers te kunnen trekken. Leemans: “Maar deze dag waren er juist relatief weinig mensen op de TU/e. Diegenen die op de campus waren, bleven hangen bij de borrel. Het was ook de laatste vrijdag voor de tentamenweek natuurlijk.”

GEWIS wil volgend jaar weer een grote openluchtborrel houden op het TU/e-terrein, mits de financiën het toelaten. “Dan gaan we wel eerder en meer de regionale en lokale media benaderen om zo meer bezoekers te trekken”, aldus Leemans.