Dansen in dienst van de wetenschap

Op pad met de beveiliging

Koud Club040 op Stadhuisplein
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
PF pleit voor interactieve studieplanner

11 juni 2009 - Studentengroepering PF pleit voor de ontwikkeling van een interactieve studieplanner. Vooral met oog op de invoering van het bindend studieadvies en studiecontracten zou dit voor studenten en studieadviseurs een handzaam hulpmiddel kunnen zijn. In de brief die de PF vorige week naar het College van Bestuur stuurde, staan diverse voorbeelden vermeld van interactieve studieplanners die al actief zijn aan andere instellingen, zoals aan de Rijksuniversiteit Groningen en de Open Universiteit. PF-bestuurslid Christopher Gits noemt het een zeer praktisch hulpmiddel, waarbij vakken over kwartalen en jaren te ‘verslepen’ zijn. Daarbij bestaat er een directe link met de online studiegids, zodat informatie over het betreffende vak snel kan worden geraadpleegd. Behalve dat het voor studenten zo veel eenvoudiger wordt om hun planning te maken, kan door zo’n systeem ook veel eerder worden gesignaleerd dat bepaalde (keuze)vakken overlappen, zo staat in de brief. Ook verwacht de PF dat een betere planning de student zal stimuleren om betere studieprestaties te behalen.