Dansen in dienst van de wetenschap

Op pad met de beveiliging

Koud Club040 op Stadhuisplein
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Internationale prijs voor scriptie Elektro-alumnus
11 juni 2009 - Ralph Hermans van de faculteit Elektrotechniek heeft voor zijn afstuderen in de groep Control Systems de internationale IEEE-prijs gekregen voor het beste afstudeerwerk in de elektrotechniek. Tijdens een presentatie van alle genomineerden in het Russische Sint-Petersburg zijn het werk en de presentatie van Ralph als beste gekozen door een internationale jury. Alle landen mochten één kandidaat voordragen.

Hermans heeft gewerkt aan een snelle regeling voor de brandstofinspuiting van automotoren in samenwerking met Ford USA. Hij heeft een nieuwe methode bedacht, uitgewerkt en toegepast die aanmerkelijk betere resultaten geeft. In een vergelijking van Ford met andere methoden, kwam zijn voorstel als beste naar voren. Ford is van plan zijn aanpak te gaan toepassen.

Hermans werd begeleid door Mircea Lazar van Control Systems en hij zet zijn loopbaan voort met een promotie in dezelfde groep.

De IEEE Student Branch Eindhoven zet de prijswinnaar dinsdag 23 juni in het zonnetje. De club is een zustervereniging van studievereniging Thor./.