Dromen over licht

Expositie van tempels
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Introductieprogramma voor internationale Masterstudenten
18 juni 2009 - “Very helpful”, bestempelt een Chinese masterstudent het introductieprogramma dat hij vorig jaar doorliep aan de TU/e. Vooral de Meet & Greet-service en de registratiedag werden erg gewaardeerd volgens de Internationale Studenten Barometer, een wereldwijd onderzoek naar tevredenheid onder studenten. Van 10 tot 28 augustus is er weer een Master Introduction Program.

Dr. Karen Ali, hoofd van het Onderwijs en Studenten Service Centrum, schat dat er honderdvijftig masterstudenten zullen deelnemen aan de komende introductieperiode. De tweede week kent, net als vorig jaar, bijna een volledige overlap met de reguliere Intro voor nieuwe bachelors. De internationale studenten maken kennis met de stad Eindhoven, haar universiteit en de plaatselijke studententradities.

De week ervoor bezoeken ze een aantal bedrijven voor een eerste indruk van onderzoek en werkgelegenheid in de regio. Studenten met een bedrijfsbeurs maken kennis met hun ‘sponsor’ en toekomstig werkgever. De registratiedag valt ook in de eerste week. Verschillende instanties komen naar de TU/e om studenten te helpen met zaken als een verblijfsvergunning, het openen van een bankrekening, hun inschrijving bij de gemeente en andere administratieve klussen.

De laatste week bestaat uit projectwerk aan de faculteiten met aandacht voor de Nederlandse onderwijsvormen en academische cultuur. Faculteiten met weinig internationale masterstudenten kunnen meedoen aan een interfacultair project./.