Dromen over licht

Expositie van tempels
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Regen verpest buitentoernooi Hajraa
18 juni 2009 - Het Hajraa Buitentoernooi is zondag 14 juni vanwege de regen afgelast; een domper na de zonovergoten zaterdag. Afgelopen weekend kwamen vierduizend volleyballers uit heel Europa naar Eindhoven voor de 31ste editie van het buitentoernooi van studenten-volleybalvereniging Hajraa.

Volgens Lotte Indencleef van de organisatie zat er niets anders op dan het toernooi zondag af te blazen. “We hebben ’s ochtends nog even gewacht, maar het hield niet op met regenen. Verschillende teams waren al weggegaan. Het werd ook gewoon gevaarlijk met het natte gras. Het handjevol teams dat wel ging spelen, stopte er al snel mee. Gelukkig hebben we zaterdag wel een heel leuke dag met veel zon.” Het Nederlands Studenten Kampioenschap ging uiteindelijk ook maar gedeeltelijk door. Indencleef: “We hebben zaterdag wel de voorrondes gehouden, maar de finale kon niet worden gespeeld.” Wedstrijden naar binnen verplaatsen, was geen optie. “Dat is jaren geleden ooit gedaan, maar dan moeten we loten en worden teams teleurgesteld.”

In totaal zijn 420 teams uit tien landen op komen dagen. Sommige deelnemers doen al jarenlang mee aan het evenement. Zo ook de Deense volleybalster Lise Jakobsen uit Århus, voor wie het dit jaar de vijfentwintigste keer was. Tussen het volleyballen door konden deelnemers een henna-tattoo laten zetten.

’s Avonds werd er gefeest met de bands Beatsclassics en Boundless en dj Alex.

Deze foto nam TU/e-alumnus Ruth Kool vanaf haar appartement op de 15e etage van woontoren de Parade.