Dromen over licht

Expositie van tempels
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Klachten over feestende volleyballers
18 juni 2009 - Bewoners van de spaceboxen op het TU/e-terrein hebben afgelopen weekeinde geklaagd over de herrie in en rondom een feesttent van volleybalvereniging Hajraa op het Laplace-plein. Het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU) van de TU/e gaat kijken of een andere aanpak nodig is.

Volgens een bewoonster van de spacebox, Honde Koc, werd het pas rond vijf uur ‘s ochtends rustig. Ze heeft vooral de laatste nacht, vlak voor de tentamenweek, geen oog dicht gedaan. “Mijn ritme is door het feest behoorlijk verstoord. Zo’n feestje hier vind ik geen probleem, maar dan wel in een ander weekend. De timing laat te wensen over.”

Volgens Hay Becks van de BedrijfsHulpVerlening (BHV) is alles volgens de regels verlopen. “We zaten qua decibellen ruim onder de norm. Om drie uur ging de muziek uit en was het vrij snel rustig.”

Dr. Karen Ali, hoofd van het STU, beaamt dat. “Er is strenger gecontroleerd. Tegen de studenten is gezegd dat de klachten serieus worden genomen en dat wonen op de campus relatief nieuw is voor ons. We bekijken of we dit in het vervolg anders gaan aanpakken.”

Becks: “De toiletgroepen voor de feestgangers stonden dit jaar vlakbij de spaceboxen. Misschien moeten we dat volgende keer veranderen.”

Een woordvoerster van Hajraa zegt dat de volleybalvereniging zelf geen enkele klacht heeft gekregen. De afgelopen twee maanden zijn de buitenlandse studenten volgens haar meerdere keren op de hoogte gesteld over de feestactiviteiten./.