Wederopbouw in Pakistan

Tropisch feestje
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
‘Fast Eddy’ coacht studenten
2 juli 2009 - Oud-Europees kampioen boksen Eddy Smulders geeft trainingen aan studenten in het Studentensportcentrum van de TU/e. Eén van hen, Fontys-student Tibor Moes, werd twee weken terug studentenbokskampioen in de N-klasse tot 69 kilo - volgens hem niet in de laatste plaats dankzij Smulders.

Smulders was meermaals Europees kampioen in het halfzwaargewicht en was bekend om zijn ‘loeisterke rechtse’, resulterend in een cv van 37 gewonnen partijen -waarvan 28 op KO- en 2 verloren. Maar zijn roem in de ring werd later overschaduwd door de zaken die hem voor de rechter brachten. Een miljoenendiefstal van sigaretten, drugs, betrokkenheid bij een criminele organisatie, klinkt het tien jaar terug in de media. Justitie veroordeelde de bokser tot twee jaar cel.

Dat is allemaal verleden tijd, benadrukt sportcentrumdirecteur Wim Koch, die Smulders strikte als coach toen de vorige bokstrainer onverwacht het leven liet. Had hij geen bedenkingen toen hij Smulders aannam? “Ik beoordeel hem op zijn kunde en gave. Je moet iemand een kans geven. Hij wil heel graag verder. En daar past bij dat hij trainingen geeft aan studenten en niet op gewone boksscholen.” Student Tibor Moes is in ieder geval blij met Smulders. “Hij heeft onze groep het afgelopen half jaar getraind en velen op een hoger niveau gebracht.” (bron: www. shift040.nl)/.