Wederopbouw in Pakistan

gegevens

Tropisch feestje
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Vooraanmeldingen TU/e stijgen fors in juni
2 juli 2009 - De vooraanmeldingen voor TU/e-opleidingen hebben in juni een flinke stijging laten zien. De toename was eind mei nog 5,2 procent ten opzichte van vorig jaar; nu ligt het stijgingspercentage op 10,6. Daarmee bekleedt de TU/e van alle Nederlandse universiteiten nu de elfde positie.

De sterkste stijgingen zijn te vinden bij Biomedische Technologie, Technische Bedrijfskunde, Scheikundige Technologie, Technische Wiskunde en Technische Innovatiewetenschappen. Bouwkunde, Industrial Design en Technische Informatica boeken kleinere winstpercentages. Werktuigbouwkunde en met name Technische Natuurkunde en Elektrotechniek zien de vooraanmeldingen dalen. De cijfers geven een grove indicatie voor de werkelijke aanmeldingscijfers in september. “Vorig jaar hebben we ook flinke afwijkingen geconstateerd tussen de vooraanmeldingscijfers en de werkelijke aantallen”, licht bestuurswoord- voerder Peter van Dam toe.

De gemiddelde stijging aan universiteiten komt uit op 16,9 procent. De groeipercentages aan de andere TU’s liggen iets hoger dan die voor Eindhoven: voor de TU Delft is dit dertien procent, bij de Universiteit Twente bijna twaalf. Opvallend is dat de laatstgenoemde haar winst vooral boekt bij de niet-technische opleidingen. De groei is daar bijna 24 procent, tegenover ongeveer zes procent bij de technische opleidingen./.