Wederopbouw in Pakistan

gegevens

Tropisch feestje
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Nog twee maanden voor afstuderen in oude stijl
2 juli 2009 - Aan de TU/e lopen nog 163 studenten rond die studeren binnen het ‘oude’ systeem van de vijfjarige opleiding. Voor 1 september aanstaande moeten ze klaar zijn, daarna zijn ze verplicht over te stappen naar het BaMa-systeem.

Ir. Marcel Visschers van het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU) zegt niet direct een overzicht te hebben van hoe de 163 oude-stijlers verdeeld zijn over de faculteiten. Wel zegt hij dat deze groep al enige tijd goed in de gaten wordt gehouden door STU en de faculteiten en dat de desbetreffende studenten al aan het eind van het vorige collegejaar nadrukkelijk gewezen zijn op de consequenties van het niet afstuderen voor 1 september 2009. “Toen was die groep nog ruim tweemaal zo groot”, aldus Visschers.

Bij Bouwkunde, qua studentenaantal de grootste faculteit van de TU/e, lopen nog vijftig studenten rond die binnen het oude systeem studeren. Volgens studieadviseur Jac Marks zijn door het jaar heen met al deze studenten individuele gesprekken gevoerd om te bekijken hoe ze ervoor staan en wat de eventuele consequenties zijn wanneer ze straks moeten overstappen. Marks: “Wie in het oude systeem zo goed als klaar was op het eigenlijke afstuderen na, kan na 31 augustus gewoon afstuderen voor een mastertitel. Voor degenen die nog niet zover zijn, zal per geval gekeken worden wat nog wel en wat niet meer gedaan moet worden. Dat wordt maatwerk.”/.