Wederopbouw in Pakistan

Tropisch feestje
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Eindelijk de lucht in
2 juli 2009 - Zeven afgestudeerde masterstudenten Industrial Design (ID) proberen al sinds oktober 2007 een ballonvaart te maken. De activiteit was al acht keer afgelast vanwege het weer, maar dinsdagavond 30 juni was het dan eindelijk zover. Het bestuur van de faculteit had de vlucht cadeau gedaan, omdat de zeven de eerste afgestudeerde masterstudenten bij ID zijn.
Foto: Bart van Overbeeke
Carlijn Compen, Bas Groenendaal, Rik Wesselink, Thomas Visser, Pei-Yin Chao, Ruud Lemmens en Robert van Dijk studeerden in de zomer van 2007 af en mochten daarom dinsdagavond vanaf het Philips van Lenneppark de lucht in. Dat ballonvaren erg afhankelijk is van de weersomstandigheden, bleek die avond ook maar weer eens. Na een uur zweven door de lucht, moest er een landing worden gemaakt in een middenberm op een provinciale weg in de richting van het Belgische Achel. De ballon scheerde over vrachtwagens, maar kwam uiteindelijk precies op de goede plek terecht. Daarbij viel het doek ook nog eens de goede kant op. Overigens wordt de ballonvaart geen traditie; alleen de eerste zeven masters kregen dit cadeau.