Wederopbouw in Pakistan

Tropisch feestje
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Nieuwe digitale omgeving op TU/e-campus
2 juli 2009 - Medewerkers en studenten van de TU/e kunnen sinds kort gebruikmaken van een nieuwe Digitale Leer- en Werkomgeving (DLWO). Gebruiksgemak, overzichtelijkheid, duurzaamheid en uitwisseling zijn daarbij de sleutelwoorden.

De vier bekende systemen (Studyweb, OWIS, VUBIS en groupware zoals Exchange) die al jaren aan de universiteit worden gebruikt, zijn voortaan gekoppeld en via één website te bereiken. Het telkens in- of uitloggen om informatie te zoeken in een ander systeem is nu verleden tijd.

Ongeveer tweehonderd derdejaars studenten en medewerkers hebben de DLWO de afgelopen maanden getest en waren enthousiast over het gemak en de snelheid van het systeem, aldus dr.ir. Ronald Waterham van Dienst ICT. De echte vuurdoop zal plaatsvinden aan het begin van het nieuwe collegejaar als de nieuwe website door alle eerstejaars op hun nieuwe laptop zal worden bezocht.

De nieuwe DLWO maakt het in de toekomst ook mogelijk dat er een directe uitwisseling ontstaat met de andere twee TU’s in Delft en Twente. Beide universiteiten zijn erg enthousiast over het Eindhovense model en gaan het systeem ook gebruiken. Waterham sluit niet uit dat Eindhoven zelfs leidend wordt bij de totstandkoming van een landelijke universitaire DLWO./.

De nieuwe DLWO is te vinden onder