Wederopbouw in Pakistan

Tropisch feestje
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Sportcentrum ruilt InBev in voor Bavaria
6 juli 2009 - Het Studentensportcentrum (SSC) heeft afgelopen vrijdag, 3 juli, een contract gesloten met Bavaria voor de levering van drank. Het gaat om een vijfjarig contract van rond de 125.000 euro per jaar. Dat levert staffelkortingen op waar je u tegen zegt, meldt SSC-directeur Wim Koch. En daar kunnen verenigingen van mee profiteren. x3_s.jpg
Impressie van de nieuwe bar in het Studentensportcentrum .

Het gaat om een jaarafname van onder meer vierhonderd hectoliter bier. "Dat levert een zeer grote staffelkorting op, waarvan iedereen gebruik kan maken", aldus Koch. Verenigingen die willen meedoen, kunnen aanhaken - nu, maar ook later nog. Zij krijgen dan ook die korting. Het gaat nu al om zo'n tachtig euro korting per hectoliter. En als meer clubs aanhaken, kan dat nog oplopen. Het bier hoeft niet geconsumeerd te worden in het sportcentrum; verenigingen kunnen het gewoon tappen in hun eigen ruimtes.

De kantine van het sportcentrum ondergaat deze zomer een metamorfose. De inmiddels wat aftands en primair ogende kantine wordt volledig vernieuwd. Er komen onder meer een andere bar en een buitenterras. Bierleverancier Bavaria levert hiervoor de benodigde 2,5 ton voorfinanciering. De kantine zal niet voor de Intro klaar zijn, maar wel bij de start van het nieuwe collegejaar, op 31 augustus.

Aanleiding voor de ingreep was onder meer de enquête over de tevredenheid over het sportcentrum van eind 2008. Daaruit kwam naar voren dat de kantine in de top-drie van minpunten staat. Mede omdat de kantine naast de entree ligt -die ook in de minpunten -top-drie staat- besloot Koch om de kantine ineens goed aan te pakken, in plaats van wat kleine verbeteringen door te voeren. (Shift040)