Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Leerstoel geavanceerde gevels en daken

24 september 2009 - TU/e-alumnus dr.ir. Chris Geurts is benoemd tot hoogleraar Technology of the Building Envelope aan de faculteit Bouwkunde. Geurts zal zich twee dagen in de week bezighouden met het inpassen van de sterk en principieel veranderde functies van geavanceerde gevels en daken in bouwprocessen. Aanleiding voor de benoeming is dat de buitenkant van gebouwen steeds meer rekening moet houden met onder andere klimaatverandering, energie-eisen en bewonerswensen. Geurts studeerde Bouwkunde aan de TU/e en promoveerde in 1997 op fluctuerende winddrukken op gevels. Hij werkt sindsdien bij TNO; eerst op het gebied van dynamica en betrouwbaarheid en sinds 2001 tevens op het gebied van de ontwikkeling van nieuwe bouwsytemen. (NS)