Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
TU/e-alumnus topman bij Bayer

24 september 2009 - Dr.ir. Marijn Dekkers, die in 1981 afstudeerde aan de TU/e-faculteit Scheikundige Technologie en daar vier jaar later ook promoveerde, treedt in oktober 2010 aan als nieuwe topman van het Duitse farmacie- en chemieconcern Bayer in Leverkusen. Op dit moment is Dekkers (51) nog bestuursvoorzitter van het Amerikaanse bedrijf Thermo Fisher Scientific (TFS), leverancier van laboratoriumapparatuur. Bij Bayer gaat Dekkers leiding geven aan een bedrijf met een jaar-omzet van 32,9 miljard euro en ruim 100.000 werknemers. Hij wordt de eerste topman die niet uit het bedrijf zelf komt en ook de eerste buitenlander. Begin 2010 treedt hij toe tot het bestuur en gaat hij eerst leiding geven aan de divisie Bayer Healthcare. Tien maanden later volgt hij dan de zittende topman Werner Wenning op. (HK)