“We zeggen niet dat we trots zijn dat er zo veel bier is gedronken”, zegt bestuurslid Fiona Jongejans. ‘Maar het is wel een heel mooie verenigingsactiviteit. Mensen van alle jaren komen ervoor terug. We laten de drinksnelheid zien door een digitale visualisatie met een skipiste: hoe meer je drinkt, hoe verder de skiër de berg af gaat.”
Het was de derde keer dat Lucid de borrel organiseerde. Het aantal biertjes werd, zoals bij iedere Lucidborrel, geregistreerd via een elektronische sleutelhanger. Die waardeer je op bij de bar en gebruik je daarna om mee af te rekenen. Tijdens deze speciale Tokenborrel , met als thema winterwonderland, was ook te zien wie de jongste besteller was of wie de grootste bestelling deed. Dat was overigens de eerstejaars Leoni Tenthof van Noorden met 216 bier.
Een fijne bijkomstigheid is volgens Jongejans de hectoliterkorting die Lucid met het drankfestijn binnensleepte. Hoe meer afzet, hoe meer korting, is het beleid van Grolsch. Omdat Lucid mede dankzij dit evenement dit jaar 76 hectoliter bier op de begroting heeft staan, hoeft ze vijftig euro minder te betalen per hectoliter. Een korting van ongeveer twintig procent. Op 152 fusten tikt dat aardig aan. (NS) |