Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar

Uitstel voor Studenten OV-chipkaart

22 januari 2009 - Studenten mogen hun ov-chipkaart ook na 1 februari nog activeren. Dat heeft minister Ronald Plasterk vrijdag gezegd na het kabinetsberaad. Een nieuwe datum durfde hij niet te noemen, wel zei Plasterk dat ‘studenten niet de dupe mogen worden van technische problemen bij de vervoerder’.

x2_s.jpg
Een oplaadpunt voor de OV-chipkaart op de de TU/e.

De studentenorganisaties zeiden donderdag de chaos rond de Studenten OV-chipkaart meer dan zat te zijn. Ook staatssecretaris Tineke Huizinga liet de Tweede Kamer weten bezorgd te zijn over de technische problemen. Ze had donderdagmiddag een gesprek met de top van Trans Links Systems (TLS), de organisatie achter de OV-chipkaart.

Begin deze week hadden 400.000 van de 650.000 studenten hun kaart nog niet geactiveerd. Bij de oplaadpunten stonden vaak lange rijen en veel apparaten bleken niet of gebrekkig werken.